یک چهارچوب استراتژیک برای توسعه استراتژی بازاریابی اینترنتی

برای تشخیص مزایای بازاریابی اینترنتی و جلوگیری از دام‌ها و خطرات ، یک سازمان نیاز به طراحی یک رویکرد برنامه‌ریزی شده و ساختاری دارد.

فرآیندی برای توسعه و اجرای یک طرح بازاریابی اینترنتی پیشنهاد می‌گردد که براساس تعریف استراتژی در طیف وسیعی از شرکت‌ها قابل استفاده است. اکنون فعالیت‌های اصلی و زیر گروه‌های آن‌ها را که مربوط به ایجاد یک استراتژی بازاریابی اینترنتی می‌باشند در ذیل یادآور می‌شویم:

  • انتخاب رویکرد استراتژیک

1-تعریف استراتژی بازاریابی الکترونیک. انتخاب استراتژی‌‌های مناسب برای دسترسی به اهداف تعیین شده در مرحله‌ی

2- تعریف طرح ارزش مشتری. تعریف طرح ارزشی موجود از طریق کانال آنلاین و چگونگی ارتباط آن با طرح اصلی ارائه شده توسط شرکت. بررسی آمیخته‌ی بازاریابی و ارزش‌های مارک به منظور ارزیابی چگونگی پیشرفت آنلاین آن‌ها.

3- تعریف آمیخته ارتباطات الکترونیک. انتخاب ابزارهای ارتباطی آنلاین و آفلاین برای تشویق به استفاده از خدمات آنلاین سازمان و ایجاد فروش. توسعه‌ی ارتباطات جدید برای حمایت از مشتریان از طریق ایجاد رابطه‌ی آن‌ها با شرکت.

  • ارائه نتایج به صورت آنلاین

1-اجرای طرح بازاریابی الکترونیکی. این بخش به جزئیات اجرای استراتژی می‌پردازد.

2- اجرای تجربه مشتری. ایجاد وب سایت و ارتباطات بازاریابی ایمیل که باعث شکل‌گیری تعاملات آنلاین مشتریان با شرکت می‌شود. توانایی‌های مدیریت رابطه‌مند و آنلاین مشتری برای شناخت ویژگی‌های مشتریان، نیازها و رفتارهای آن‌ها جهت تحویل ارزش موردنظر ایجاد می‌شود.

3- اجرای ارتباطات الکترونیک. مدیریت ارتباطات مستمر بازاریابی آنلاین شامل موتورهای جستجوی بازاریابی، شراکت‌ها، ضمانت‌ها و ساز و کارهای وابسته به آن و ارتباطات بازاریابی الکترونیک تبلیغاتی مانند آگهی‌های تبلیغاتی آنلاین، بازاریابی ایمیل و میکروسایت‌هایی برای تشویق به استفاده از خدمات آنلاین و جذب و حفظ مشتری و ادغام کانال‌های رسانه‌ای دیجیتال با بازاریابی سنتی می‌شود.

4-ایجاد پروفایل مشتری، بررسی و تقویت فعالیت‌های آنلاین و حفظ فعالیت‌های آنلاین، به دست آوردن پروفایل و داده‌های رفتاری در مورد تعاملات مشتری با شرکت و خلاصه کردن و ارسال گزارشات مربوط به عملکرد نسبت به اهداف به منظور تقویت عملکرد.

مقدمه‌ای بر ارتباطات بازاریابی دیجیتال

برای سال‌ها، تبلیغات بازاریابی براساس رسانه‌های سنتی مانند تلویزیون، پرینت و تبلیغات رادیویی و پست مستقیم ناشی از از روابط عمومی بود. اما در چند سال اخیر، از زمانی که مفهوم وب برای نخستین بار در دهه‌ی 1980 توسط«سرتیم برنرز- لی[1]» مطرح شد، تغییرات بزرگی در ارتباطات بازاریابی بوجود آمده است. رسانه‌های دیجیتالی معادل این رسانه‌های سنتی، که معروف به کانال‌های رسانه‌ای دیجیتال هستند، اجزای حیاتی اکثر تبلیغات بازاریابی می‌باشند. به‌عنوان مثال، در یک تبلیغات آنلاین، بازاریابان می‌توانند از شیوه‌های زیر استفاده کنند:

آگهی‌های تبلیغاتی، و آگهی‌های آسمان‌خراش در بسیاری از سایت‌های آنلاین، آگهی‌های«پرداخت در ازای کلیک[2]» برای کسب موقعیت‌های بالاتر در فهرست نویسی طبیعی در گوگل، بازاریابی وابسته که در آن سایت‌هایی برای یک تاجر فروش ایجاد می‌کنند، کمیسیون دریافت می‌کنند و بازاریابی مستقیم که مؤثرترین روش است پیام‌ها را به مشتریان موجود ارسال می‌کند. بسیاری از این تکنیک‌های ارتباطات دیجیتال هم جنس و مشابه با معادل‌های سنتی‌شان هستند، به عنوان مثال، آگهی‌های تبلیغاتی عمدتاً معادل پرینت بوده و آگهی‌های تبلیغاتی و بازاریابی ایمیل معادل پست مستقیم هستند.

[1]Sir Tim Berners-Lee

[2]Pay-Per Click(PPC)

لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:

برسی عوامل مؤثر بر ایجاد قصدو بروز رفتار بازاریابی ویروسی در مشتریان و کاربران است


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : بازاریابی ,آنلاین ,ارتباطات ,ایجاد ,استراتژی ,آگهی‌های ,بازاریابی اینترنتی ,استراتژی بازاریابی ,ارتباطات بازاریابی ,بازاریابی ایمیل ,آگهی‌های تبلیغاتی ,استراتژی بازاریابی اینترنتی ,رفتار بازاریابی ویروسی ,کانال‌های رسانه‌ای دیجیتال ,توسعه استراتژی بازاریابی
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مسعود ملکی مهاجرت به استراليا بهینه سازی سایت برای گوگل و موتورهای جستجو INVOKER فروش فلزیاب | 09100061386 Sarah یادداشت محمد صادق قالب های فارسی وردپرس 38 فروشگاه 707th Michael